Hoppträningen igår

Hoppträningen igår gick bra, Storm var fin och lydig min ridning var godkänd. Hoppade olika linjer med fokus på kontroll. Vi kom lite fel på många men jag tror att det berodde på att vi var i det lilla ridhuset, missbedömer avstånden helt knas där inne, iallafall jag. Men jag är riktigt nöjd med Storm. Det är helt otroligt hur annorlunda hon är när jag själv är fokuserad och inte stressad. Man märker skillnanden med en gång. Hon själv blir så mycket mer positiv och gladare, och försöker ännu mer. Kanske någonting som man borde ta med sig till vardagen? Haha, fast justeja, det hinner jag inte. Nej, skämt åsido.

Idag red jag hemma på ridbanan, först var det tänkt att vi skulle åka till ridhuset och dressyrträna men det gick inte att genomföra tyvärr. Övade på llite galoppombyten och volter och sådär. Inget jätteskoj. Har ganska dålig motivation just nu. Men bit ihop sista tiden i åttan, nu är det inte länge kvar. Lite mer än fem veckor för att vara exakt.

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0