the tickin' bomb

Som rubriken lyder, Storm var som en tickande bomb idag. Snacka om att hon är en riktig energiknippe när hon själv vill! I stallet när jag skulle fixa henne inför dagens ridpass tramade hon runder, småreste sig och visste verkligen inte vart all hennes energi skulle bli av, för av den finns det mycket nu när hon har vilat. När jag väl var klar och tog ut henne lugnade hon sig betydligt tack och lov, förutom när det kom två bilar, då exploderade hon, småreste sig igen och snubblade till ordentligt, gud vad orolig blev för henne! Men jag travade henne och hon lugnade ner sig igen och höll sig lugn, dutig flicka!

Hon kändes förövrigt fräsch idag, jag satte ingen press överhuvudtaget, för det första är hon som alla andra hästar mycket koncentrerad på sin omgivning och för det andra var hon som sagt pigg idag. Och hon har verkligen sina anledningar till att vara pigg, med tanke på att hon har skrittat helt i mer än två veckor så har hon plockat på sig mycket energi som hon behöver göra av med och den hamnar tyvärr inte alltid på rätt fokus, men som Therese sa är hon ju så duktig på alla sätt och vis, även hon har sina dagar såklart och det är jag väldigt glad för, för hur kul hade det varit om ens häst alltid var likadan, dag in och dag ut! Nej minsann, vår sport kräver variation, med tanke på alla timmar vi lägger ner så hade man blivit less annars!

Therese hängde med ut hela turen, jättesnääällt Tessi, tackartackar! Hon klickade även lite bilder som kanske kommer upp här senare om det är någon som vill se?

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0