Svar på fråga!

Fråga: Varför har du benskydd på Skottas? Förra ägaren (Sofia) hade inte det och jag vet att hon hade en bra anledning till det, för det var nått med hans ben.

Svar: Jag har benskydd på Skottas för att jag inte vill att han ska skada sig inom hoppningen. Har aldrig benskydd annars förutom under sommaren när jag rider på stubb, då har jag både benskydd och boots. Skottas har problem med att ha benskydd, ja. Han får eksem tror jag det var(enligt Pernilla). Jag och Pernilla har kommit överrens om att han ska ha benskydd under hoppningen och jag tycker det känns bäst så därför används det. Detta står även inskrivet i kontraktet!

Hoppas du fick svar!

/Ronja


Kommentarer
Postat av: Pernilla! :)

Jag måste ju svara på detta med tänkte jag =) Jag red aldrig med skydd det första 1,5året ungefär som jag hade Skottas men han fick en smäll på senan när jag hopptränade och blev svullen och varm och därför valde jag att ha skydd som en liten försäkring att inget allvarligt skulle hända vid hoppning. Dock bara fram och boots har jag haft då det varit vinter och han har snösulor och broddar. Han har trampat sig med brodden tidigare och tro mig, det är inte mysigt!! Hoppas mitt och Ronjas svar får er att förstå =)

2012-01-16 @ 20:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0