My day

Nu har jag gjort i allt som ska göras denna dagen förutom det roligaste, dvs. stallet som jag när som helst ska ut till. Jag vet ännu inte hur Storms aktivering blir, jag får se hur pass mycket snöstyltor det blir av att gå i snön. Eftesom vi har isgata så går det nog inte heller att rida ut och eftersom det är jättesnöing det kanske inte heller går att rida på gräs/ridbana. Men jag hoppas på ett pass på antingen gräset eller ridbanan.

Om det nu blir så ska jag prova på en övning som jag fick av Therese. Den går ut på att få hästen att strecha sidorna och bli lösgjord=jättebra för Storm. Man ska rida som i skänkelvikning fast en jättedålig sådan, liksom har hästen förböjd innåt. Det är dock viktigt att den fortfarnade går i balans. Hoppas nu jag kan dressyra lite. Nu när jag äntligen har börjat tycka att det är galet kul.

Eftet stallet hoppas jag på att hinna se ett avsnitt Vampire Diaries. Kärlek på den serien. Jag har sett hela season ett och är nu i början på tvåan som jag har fått låna av Almis. Jag har även gjort lite tidsinställda bloggningar åt er att underhålla er med. Ploppar också upp om dagens ridpass senare när jag har ridit. 

Men nu-stallet.


Matilda Westesson-Jag-Julia Wilson-Therese Schönbeck
Några av oss i stallet!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0