Idag-och igår

Vårt internet (?) eller någonting fungerade inte igår, därav bloggade jag inte på hela dagen, förlåt. Nu vill jag verkligen komma igång med bloggen igen, jag sak försöka! Hoppas att ni är beredda på en förbättring?

Hoppträningen gick bra igår, vi var endast tre som tränade; Lisa, Louise och jag. Det var en rolig och givande träning, från början till slut. Bland annat hoppade vi 5,5:an och en lång studs-serie med olika hindehöjder. Storm hoppade på bra med tanke på att hon har haft vila och det var årets första hoppning. Tyvärr var hon inte lika fin i mun/sidor som hon har varit de senaste dagarna jag har ridit hemma, men jag är ändå så nöjd över henne.

Idag red jag dressyr på ridbanan och det gick fin fint! Hon var så fin i skritten, i båda varven men särskilt i höger, tyvärr låser hon sig något så in i norden i galoppen och traven känns ungefär som skritten gjorde för 1,5 vecka sedan, och med tanke på hur det har förbättrats redan så känns det som att vi är på rätt väg. Jag hoppas det, jag vill inte bara ha en duktig hopp-ponny, utan en välriden också!   

Jag ska hitta inspiration till att skriva om någonting ikväll, när jag för en gångs skull har lite tid att göra det och är inspirerad till att skriva. Förresten ska jag snacka med Therse, som förövrigt var med som fotograf/filmare/hästskötare till träningen igår om hon vill langa de bilder som togs på mig och Storm, hade det varit kul att se tro?

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0