Hoppträning Storm

Storm var pigg och stark idag på träningen, men när jag väl hade fått igenom henne så blev hon fin. Hon hoppade på bra och de felen som uppstod var bara mitt fel. Vi började med att rida på mittvolten och flytta lite för skänklarna och sedan la vi till ett kryss, det gick riktigt dåligt för mig och Storm då hon var jättestark. Sedan gick vi vidare till att hoppa det är krysset på hela fyrkants-spåret, det gick lite bättre men även här blev hon lite pigg och stark. Efter det hoppade vi en serie (?) med tre hinder, 17 m imellan (4 galoppsprång) det hoppade Storm bättre och bättre. Där lades det också till olika svårigheter. Vi hoppade sedan en bana på denna serien och en oxer och en trippelbarr. Första rundan gick det dåligt, andra rundan gick det bättre.

Efter hela det här passet travade jag av Storm länge och försökte få igenom henne, nu när hon hade tröttat ut sig lite. Jag red på volter, åttvolter och mycket böjt spår. Hon började ge efter lite i slutet, men jag inte säga att hon blev riktigt fin, för det blev hon inte tyvärr. Men jag fortsätter där jag slutade idag nästa gång jag rider, när vet jag inte. Tack vara vårt "fina" väder.



/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0