Happy ending, (ponnyägare!)

Har haft en hejdundrande dagidag, helsjuk om man får säga så!

Imorse vaknade jag kvart över tio och stack snabbt ut till stallet, mockade red och fixade stallet och sådär. Tyvärr har vädret i lilla skåne varit riktigt sämst så jag skrittade bara i en kvart eftersom Storm var helstirrig. På bara den korta kvarten hann all utrustning genomsur, så jag vet i alla fall vad jag ska göra imorgon, haha!

Senare kom mamma och vi åkte med hjälp av Therese's mamma Carina och mätte Storm. Tack för hjälpen och släplånet (då vårt såklart var helknasigt mitt i all röra...) Carina!
Storm var helgalen tack vare det underbara vädret och ville såklart inte gå in i transporten, denna brukar jag ju inte åka i tyckte hon.. Men när vi väl kom fram till  Helsingborg djursjukhus var hon coollugn! Hon blev mätt till 147,7 cm tror jag det var, vilket vill säga att hon har krympt(!), sen tar man bort 1 cm för skorna och nu är det en ny regel att det inte får finnas några som helst decimaler, så till slut blev hon 146 cm. Nöjda och glada med det! Nu kan hon ju blåsa upp sig ett oar centimeter på tävling utan att bli storhäst. (Förhoppningsvis.)

Efter det stack jag snabbt hem och in och duschade, sedan hämtade Alma, Ida och deras föräldrar upp mig och vi for in till Lund för att se "Stig Helmer story" som var ganska bra, lite halvseg men med sällskapet jag hade ikväll kan ingen film vara dålig, lovar! Efter det åt vi på Karlssons trädgård (hette det så?) och det var supergott! Självklart köpte vi med oss godis från Hemmakväll att äta i bilen på väg hem, mumma!

Så nu vet ni vad jag har sysslat med idag och ni kanske har lite medkänsla till att jag inte har bloggat. Nu ropar sängen, både min kropp och mitt huvud behöver sömn just nu.


Avslutar med en mycket vacker bild, Stig-Helmer story.

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0