Det känns så vuxet...

För det första: Hej på er!
Ledsen att jag inte har uppdaterat, men blogg.se har inte velat samarbeta med mig under några dagar. Inläggen har försvunnit spårlöst istället för att publiceras. Fler som har haft det problemet?

Aja, sånt kan väl inte hjälpas även om man blir lite sur när man har skrivit ett hyfsat långt inlägg om träningen för Hanna i onsdags och så vips så är det borta... 

Hemma har det inte hänt speciellt mycket under veckan. Det har varit för halt för att göra något vettigare än att vara ute och gå med ponnyn (som verkligen hatar när det är halt så att han halkar omkring. Ni ska bara se honom när han kör ner hovarna i marken och blänger på mig, så söt!) Vi har alltså kört iväg till ridhus för att över huvudtaget kunna rida. Ridhus tisdag-onsdag vila/promenad torsdag-fredag och ridhus idag. Får lite dåligt samvete över att det inte går att variera mer, men just nu är det omöjligt.

Träningen idag gick väldigt bra! Vi övade väldigt mycket övergångar och tempoväxlingar, vilket är helt perfekt för mig och Batman! Han blev mer och mer balanserad och kunde mot slutet gå mer "själv" utan att jag behövde vara där och kontrollera minsta millimeter. Lite svår känsla att beskriva, haha!

Efter ridningen gick vi in för att ha årsmöte med Ungdomssektionens styrelse. Julia och Ronja var två av dem som blev invalda och efter ett tag blev det beslutat att jag skulle få ta över rollen som ordförande. Hur gick det egentligen till, haha? Det kommer bli väldigt roligt och samtidigt som det är en utmaning kommer det att vara nyttigt och bra att ha med i mitt CV som jag faktiskt har börjat fingra på inför sommarjobb. Det känns så konstigt bara - jag, Therese Schönbeck - är ordförande i Viarps ungdomssektions styrelse, har precis fyllt 16 år och kommer nästa termin börja gymnasiet. Vuxet. Annorlunda. Meeen så kul det kommer bli! :D


Måste bara tacka Ronja och Julia för min fantastiska födelsedagspresent, helt oslagbart var det! Ni är bäst tjejer!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0