Bloggtorka under förra veckan.

Det är min största anledning till att det inte har blivit något inlägg under hela förra veckan. Som ni kanske kommer ihåg skrev jag att jag skulle hoppträna för Henrik förra måndagen, men det blev tyvärr aldrig av eftersom Henrik ringde och berättade att han var sjuk. Tyvärr känner han sig fortfarande inte helt bra så vi väntar till nästa vecka och ser hur läget är då. Jag och mamma bestämde oss för att lösa in ridhuskort och varva med lite träningar för Hanna Carlson, som är hippolog och level 3 instruktör på Flyinge. Det tror jag kommer bli bra att kunna växla när Henrik inte har möjlighet att vara hemma vissa veckor. Första träningen för Hanna blir på onsdag, jag ser redan fram emot det!

I övrigt fick jag och Batman inte mycket gjort under veckan. Vi var förvisade till grusvägarna eftersom det först regnade så att paddocken var dränkt och några dagar efter frös till så att paddocken var stenhård... Det enda ordentliga passet var i lördags då vi plockade med Batman på ridningen för teoriledarna. Där var det då en hel del fokus på hästens rakriktning, vilket jag och Battis behöver öva mycket på. Annars funkade passet superbra, Batman trivs mycket bättre med att jobba i ridhus än i paddocken, det blir inte lika mycket störningsmoment.

I söndags blev det en lång skritttur med go musik i öronen. Jag tror att vi var ute i en timme och båda var lika nöjda efteråt! Idag blev det ännu en uteritt med min underbara bloggkompanjon Ronja och imorgon får vi försöka oss på ett dressyrpass beroende på hur paddocken ser ut.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0