Batman idag

Idag körde vi på med markarbete och såhär såg det ut på ridbanan:
Galoppbommar alltihopa och ca. 3 meter mellan bommarna.
Jag började rida fram och mjuka upp min pigga kille och sedan rullade jag på med bommarna på medellinjen. Funkade bra, utmaningen låg i att inte låta Batman öka genom serien utan behålla samma galopp före under och efter. Red som en avlång åtta och bytade galopp innan jag kom fram till väggen. Batman skuttade lite extra av glädje/överskottsenergi i bytena, söten!
Därefter tog vi bommarna på volt (de till höger här uppe) och sedan fortsatte vi rakt fram längs långsidan till nästa hörn. Här kom vi fel en gång och Batman snubblade över de två första bommarna och lyckades på något sätt dra av sig sin vänstra framsko. Förhoppningsvis kan hovslagaren komma och sätta på den så fort som möjligt.  Alla sömmarna var ute och hoven såg för övrigt bra ut, så vi fortsatte ett litet tag till. Batman kändes väldigt fin, framme och positiv, roligt!
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0