Batman idag, eller igår förresten...

Batman fick rulla på över galoppbommar, jag blev inspiererad av Roffes övningar så jag satte upp en enkel kombination av bommarna.



Såhär såg det ut på ridbanan idag.
Vi jobbade med att hitta de bästa distanserna och ha ett jämnt, lugnt tempo genom hela volten. Dessutom trimmades det en del på formen, Battis krullar ihop sig för mycket så att det slutar med att han snubblar över bommarna. Jag jobbade alltså med att försöka få fram nosen på honom, men ändå ha kvar honom i samma galopp och med samma flyt. Överlag så satt galoppen bättre idag än i förrgår, antagligen för att vi har kommit igång bättre nu och blir mer och mer igång för varje dag. Känns lovande just nu inför 13-spelen.

Imorgon fortsätter vi på samma spår, jag lät bommarna ligga framme så vi kanske kan hitta på något imorgon (eller senare idag?).  Annars ska det bli mer mjukgörande, mycket skänkelvikningar, öppnor, slutor och fram- och bakdelsvändningar står på schemat. Få honom allmänt mjuk och framme för skänkeln. Det är morgondagens mål. Jag satt här hemma och tittade på küren från Belgien och blev riktigt ridsugen efter att ha sett Patrik Kittel och Adelinde Cornelissens perfekta program! Så nu ska Batman få sig ett ordentligt dressyrpass, oavsett hur det ser ut på ridbanan, haha!

Nu ska jag gå och lägga mig, men ni får ha det så bra!
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0