2012

Jag känner på mig att 2012 kommer att bli ett oslagbart år! Jag och Batman har alla möjligheter i världen att avancera till högre klasser i både hoppning och dressyr och vi inleder året med en ny hopptränare, vilket jag är supertaggad på! Henrik kommer att kunna ge oss så mycket mer feedback än vad Jennifer kunde. Anledningen är enkel; hos Henrik är det privatträning. Jag är supertaggad på att fortsätta träna dressyr för Caroline, jag är supertaggad på att börja tävla dressyr mer flitigt och ja, jag är allmänt taggad på allt!


Jag hoppas innerligt att både jag och min underbara lilla connemarakille slipper sjukdomar och skador så att det bara är att köra på i 190, och det är precis så jag vill ha det. Åt skogen med blöta paddockar, åt skogen med mörker och kyla. Åt skogen med allt som kan sinka mig och Batman på vår väg mot våra mål! Ge mig vår med sol, fågelkvitter och underbara uteritter! Ge mig vår med chans att kunna VÄLJA vart jag vill rida idag och inte vara bannlyst till grusvägarna så fort det har regnat lite.

2012 kommer inte bara att vara en milstolpe i mitt hästliv, utan även i min vardag. Jag går sista terminen i nian på en liten bonneskola där jag har gått i samma klass i hela mitt liv. Jag står inför antagligen mitt livs största val, vad jag ska läsa, var jag ska läsa och vilken inriktning jag ska läsa.  Samtidigt som det är en skrämmande tanke kommer det - ursäkta språket - att bli jävligt skönt att lämna grundskolan och komma ut i världen. Jag kommer att lära känna så mycket nytt folk och få nya, härliga vänner. Jag ser fram mot det, ja, jag längtar verkligen!

Det är bäst att hålla i hatten, för nu jävlar kör vi! Det kommer att bli ett hejdundrandes bra år, det känner jag på mig.

/Therese

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Så härligt! :)

2012-01-07 @ 18:34:59
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0