Storm 26/2-2012

Idag red jag och Storm dressyr på ridbanan. Hon var fin och för det mesta sammarbetsvillig, ibland tyckte hon att det dök upp något jätteläskigt lite här och var men i största allmänhet var hon fin.

Efter att jag hade gjort en helt basic framridning började jag rida på en stor volt med öppna på de öppna delarna och utåtställning på de slutna delarna av volten. Gjorde denna övningen i både skritt, trav och lite i galopp i båda varven.

Efter det gick jag över till att öva på övergångar från trav till galopp med fem steg-fattning-fem språng-avbrott. Hon lyssnade bra men tappar formen i övergångarna, men det kommer väl efterhand.

Testade även på lite förvänd galopp och hon var duktig. Jag måste dock vara väldigt tydlig med ytterskänkeln så hon verkligen håller det eftersom vi precis har blandat i galoppombyten i det hela.

Känner mig som värsta dressyrryttaren när jag skriver dessa utvärderingarna, men alla vet att om man ska vill ha en duktig hopp-ponny måste det var en välriden sådan.

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0