Storm 23/2-2012

Det känns fortfarnade ovant att skriva 2012 istället för 2011 haha!

Storm fick idag gå ett dressyrpass på ridbanan igen. Det börjar bli riktigt roligt med dressyr, speciellt de stunderna som det går bra, vilka var ganska många idag! Det blev inget speciellt avancerat, utan jag red på volter, övade lite ryggningar och förvänd galopp och hade ganska mycket fokus på formen, den börjar komma bättre nu, äntligen! Storm skötte sig fint, men hon studsade lite någon gång men vilken häst är lugn när det blåser halv storm ute? Jag känner mig ganska nöjd med mig själv idag också. Red en del utan stigbyglar vilket är jättebra, man kommer ner i sadeln mycket bättre och arbetar ytterligare med magen och rider mer med hela sätet, vilket är en sak som saknas i min ridning.

Både fram- och avskrittning blev på grusvägen, ganska långt faktiskt.

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0