Söndag 26/2

Fullproppad helg har detta varit, är ordentligt
trött just nu.
Har varit och provridit 2 hästar idag, varav 1 som vi
är ordentligt intresserade av. Imorgon bitti ska jag och
Jennifer iväg och provrida 2 till, alltså är jag ledig från
skolan, gött eller vadå?

Jag är väldigt nöjd med min första provridning, ponnyn
hette Tamino och var en d-ponny på 10 år, 145 i mkh.
Höll på att åka av en gång då han bockade, och sen
går han ridskoleverksamhet i nuläget så han stannade
på medellinjen när jag gjorde serpentinbågar och han
flyttade inte på sig förren vi blev jagade bakifrån.
Haha, inget jag är van vid...
Enda nackdelen är att han är på gränsen till för liten,
dock inget man känner när man sitter på utan mer
något som syns från marken. Däremot hoppas vi
att det blir bättre när han plockar på sig lite muskler.

Skottas fick vila idag igen då vi åkte hemifrån 8 imorse
och var i vårt stall halv 9 nu på kvällen. Åkte bara dit
och mockade och pussade på honom.

Har ingen bra bild på Tamino, ska ladda över
en vi fottade med mammas mobil senare. Nu ska
jag hoppa in i duschen.

//Ronja

Kommentarer
Postat av: Alma

Grymt bra blogg tjejer! Har inte hängt med riktigt, men vad händer med skottas med tanke på att du provrider? <3

2012-02-26 @ 22:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0