Röjt, röjt och röjt

Ni vet allt som blev utkastat ur min garderob för någon vecka sedan-det har jag suttit och sorterat nu. Vad som ska på loppis, vad som ska kastas och vad som ska sparas. När jag väl har börjat pilla med någonting så blir jag på sånt "städ- och sorterings-humör", vill fortsätta få det så rent och fint i hela huset helst, men håller mig inne på mitt rum ändå. Det är så lätt man blandar ihop alla andras saker och det blir helt allmänt stökigt osv.

Jag fick iallafall ihop två hela lådor med saker som skulle sparas. Det var blandannat lite sällskap-spel, skolsaker och inte minst Min Häst tidningar. Jag minns förut när jag prenumererade på Min Häst, så fort det kom ett nummer i brevlådan fanns det inte mycket annat som hade någon betydelse för mig. Därför valde jag att spara alla dessa nummer, det är en viss känsla i dem för mig.

Man känner sig sjukt vuxen när man gör sånt här. Det känns som man ska flytta hemifrån eller någonting. Inte något som lockar mig direkt, jag trivs jättebra att få maten serverad, få skjuts överallt jag vill och få kläderna tvättade. Men ändå vilket ansvar man i framtiden kommer få ta, fast iochförsig för jag ganska duktig på att ta ansvar, utan att skryta för mycket. Ställer klockan och går upp själv på morgonen, håller rent på mitt rum (oftast) och att ha en egen ponny är ett mycket stort ansvar, även om mamma och pappa hjälper mig mycket med Storm så är det jag som anmäler till tävlingar, lägger upp planeringar, mockar och rider varje dag och gör det så bra som jag bara kan för att Storm ska må bra. Dock betalar mamma och pappa alla fasta kostnader men jag betalar mycket av Storms utrustning själv, vilket jag anser vara bra, man lär sig var man ska lägga pengarna liksom och lär sig att prioritera och spara.


Ännu ett "vardagsinlägg" i nöd på annat, det kommer roligare/hästigare inlägg ska ni få se ;)
/Julia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0