Pigg ponny!

Idag kunde vi (äntligen) åka iväg och rida i ridhus. Batman har haft så mycket överskottsenergi de senaste dagarna att han har varit nära att krypa ur skinnet. Han har stått och bufflat och tuggat på allt han har kommit åt, stått och skrapat i stallgången (mer än vanligt) och travat in från hagen när han har trott att vi ska iväg och "ha roligt". Så söt!

Idag kom han och mötte mig i hagen, fnös och slog sina små hingstkast med halsen. Drog sedan med mig in och småtravade vid min sida hela vägen in till stallet. När vi sedan skulle lasta gick Batman med bestämda skrittsteg mot sin transport och jag fick springa för att hinna upp på rampen innan han gick in. Haha, han ville verkligen iväg och röra på sig!

I Viarp blev det jogging och lite lösgörande. Batman skuttade vid ett par tillfällen och jag kunde inte låta bli att le, han var så full av livsglädje idag! Han hade vilat sig i form och var superfin idag. Formen satt där den skulle och han kändes mjuk och fin och tuggade på bettet. Sjorde lite sidvärtsrörelser i alla gångarter och våra små galoppöppnor funkade riktigt, riktigt bra! Väldigt kul!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig, vi hörs mer imorgon!
/Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0