Nattligt inlägg

Hoppträningen idag gick hyfsat bra, det blev bättre och bättre ju längre vi höll på om man säger så. I början hade vi galoppbommar längs med långsidan med ett kort galoppsprång mellan varje upphöjd bom. Ni kan kanske tänka er hur det gick för oss? ;) Batman tog bommarna som hinder och det slutade med att vi hoppade studs och Battis blev bara längre och längre och det gick fortare och fortare. Suck. Provade att komma in i trav. Funkade inte. Provade att komma på storhästarnas avstånd. Funkade först inte det heller. Sedan guidade Hanna mig genom övningen och bit för bit började ponnyn lyssna mer på den där envisa flugan uppe på ryggen. Till sist lyckades vi, efter X antal försök. Jag tyckte lite synd om de övriga i gruppen... Vi släpar fram bommarna hemma, 5,5m emellan och ungefär 5st på långsidan, och sedan rulla på över dom så att han lär sig att man inte behöver kasta sig över dom...

Började sedan hoppa fram på en rak linje med två räcken. Har glömt hur många meter det var emellan men Batman och jag gjorde det bra på 8 galoppsprång. Hoppade sedan fler linjer som sedan sattes ihop till olika banor. Inte högt idag, det blev mest skolning och vad vi som ryttare ska tänka på i de olika lägena.

Jag är nöjd med själva hoppningen, jag fick till en hel del fina språng och jag tror bara att vi kom stort en gång och nära en gång, så mitt öga har definitivt blivit bättre! Jag fick honom ganska aktiv kändes det som, hade varit bra om vi hade kunnat få det på film så att jag kan se hur det ser ut. Jag får helt enkelt höra med mamma!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0