Förlåt

Jag är ledsen att jag inte har skrivit på bloggen nu, jag har bara haft så galet mycket att göra. Blandannat tävlat, jobbat, tränat, us-möte och årsmöte på klubben, ja galet mycket helt enkelt.

På årsmötet gick allt bra, jag tog inte emot några priser, men det hade jag inte förväntat mig heller, jag är ändå nöjd med året! Jag tycker det är väldigt intressant när man går igenom årsredovisningen. Jag blir väldigt insatt och tycker det är roligt att få se hur och vad allting har gått till. Alla dessa siffrorna som man på mattelektionen i skolan har så svårt att förstå sig på är så mycket roligare när man kommer ut i praktiken och det riktiga "arbetslivet", jag har funnit mig själv i att tycka om siffror mer och mer. På tal om arbetsliv och siffror, något som jag kan grubbla i mycket är vad jag ska jobba som i framtiden. Såklart hoppas jag på att ha ett stall med några fina hästar i, men jag tror att jag kommer ha hästarna mer som en hobby och jobba med någonting annat. Med tanke på att det finns så många duktiga unga ryttare på varenda tävling man kommer till så tror jag inte att alla kan bli lika stora som Roffe liksom, men duktig vill jag bli. Så är det bara!   

I söndags åkte jag och Storm till viarp för att hoppa en klass på klubbtävlingen, dels för att Storm skulle få röra på sig då det inte har gått att rida ordentligt hemma och dels för jag ville känna på höjden. Vi hoppade 1 meter och hon var fin och väldigt pigg. Det brukar mer vara jag som får rida igång henne men hon hade gasen på själv och min ridning blev helt bananas. Lite tråkigt för det var stilbedömning, men allting gick annars fint. Det blev en felfri runda, 67% och femte plats. Helt okej procent för att vara en så dålig runda tycker jag!

Igår tränades Storm i hoppning, hon var jättefin i dressyrarbetet före, tyvärr kan jag inte trimma vidare på det vi har på gång nu där hemma.. Men vi är på gång! När vi hoppade blev ganska många avstånd fel och min ridning var inte OK, jag vet inte riktigt vad som har hänt under dessa dagarna jag och Storm har traskat hemma, men de senaste två ridpassen har jag inte ridit bra.

Nu har ni fått lite koll på läget, idag fick Storm helt och hållet vila, jag pussade bara på henne lite.

Jag såg Ronjas besked om vad som händer på bloggfronten hos henne nu, tyvärr är det ingenting som vi kan förändra. Men jag och Therese bloggar på som vanligt så får vi se vad som händer i framtiden med markhög.

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0