Ursäkta min frånvaro

Usch, jag tycker inte om de orden. Bloggen är vår och då ska alla hjälpa till att hålla den igång, vilket jag känner att jag inte har gjort de senaste veckorna/månaderna. Jag ber så mycket om ursäkt och jag ska försöka bättra mig.

Denna veckan har jag svävat på moln när det gäller Batman, han har verkligen varit dunderfin! Vi har ridit i ridhus och har haft möjlighet att rida igenom ordentligt. Hoppträningen för Hanna i onsdags gick bra. Vissa språng kom vi lite stort och andra lite nära men det blir bättre och bättre. Batman gör inte längre sina otroliga hoppa-ifrån-två-meter-innan-skutt där man bara kan hålla andan och hoppas på det bästa:



Förstår ni vad jag menar? ;) Den översta är 1m och de andra två ligger på 90cm. Höjden är inget problem för oss i alla fall...

Vi övade banor och olika omhoppningssvängar och att hoppa diagonalt över hinderna, något som jag hade lite användning för på tävlingen idag! Idag hoppade vi alltså LC och LC+5 i Flyinge. Det gick fortare än vad vi hade räknat med och vi var för sent ute och hann knappt skritta fram. Hoppade fram lågt och lät högsta ligga på 75-80 sedan var det dags för banan. Inga superläskiga hinder, men Batman ville titta väldigt länge på dem vilket resulterade i att vi fick lite häva-oss-över-hopp emellanåt och vi fick aldrig riktigt igång bakärran och galoppen. Trots det en felfri runda och jag lyckades med en ganska snäv sväng där det nästan blev lite bakdelsvändning.

I 95 var vi i bättre tid eftersom vi inte ansåg att det var lönt att lasta mellan klasserna. Överlag bättre framridning och framhoppning. Jag var mer taggad här och hade tänkt ut två snävare svängar men det gick åt skogen när jag märkte att han var alldeles för lång och hoppade av för långt ifrån för att hinna med att svänga. Jag gasade på och tog vägen runt om istället och tyckte att jag fick upp en hyfsat bra galopp. I mål felfri men med en urkass tid, hela 6 sekunder efter Julia och då trots att vi tog exakt samma vägar! Hrrmm, vad hände där?

STORT GRATTIS till Julia och Storm som blev placerade i båda klasserna!
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0