Bra helg!

Jag vill inleda detta inlägget med att tacka det goa sällskapet jag hade i Göteborg. Camilla, Carina, Therese, Ronja och inte minst världen bästa mamma som står ut med min kräsenhet och att gå runt och leta i timmtal efter saker som jag vill ha. Tack!

Göteborg och Scandinavium var jätteroligt, det var ju första gången jag var på horse showen och jag är så himla glad att jag fick komma dit, äntligen. Vet att jag alla andra år har varit avundsjuk på att det är många som ska dit, äntligen fick jag komma dit. Och detta ångrar jag inte. Alla fina hästar och jätteduktiga ryttare gör att man blir så inspirerad att kicka igång tävlingsterminen direkt. Att hoppa, rida dressyr och få komma ut och tävla, förhoppningsvis lite i båda grenarna. Men såklart kommer alltid hoppningen först för mig, ponnyhoppning ligger mig varmt om hjärtat.

Och denna mässan. Denna stora, gigantiska och helt enorma mässan. Det är bara helt sjukt hur stort det här har blivit och hur det är. Det gäller verkligen att vara på topphumör för att inte typ svimma av för allt folk där. Men det är samtidigt kul att se hur pass många det är som åker långa sträckor för att komma till tävlingarna och vissa tillochmed bara för mässans skull (vilket jag egentligen tycker är sjukt då det absolut är tävlingarna som är roligast att se på).

Eventet i fredagskväll var ganska lugnt. Pratade med lite olika folk och lite dans. Det var även olika "frågestunder" live på scenen vilket var trevligt. Jag, Ronja och Therese valde dock att åka hem innan det var slut, men det blev lagom länge enligt mig. (Även enligt Thereses både fötter, med minst sagt 10 cm klackar, och huvud, stackaren somande direikt när vi kom hem!)

Ännu ett tack för denna roliga helg, allting löste sig perfekt och vi bodde minst sagt lyxigt hos Camilla nära vännina Sissi, tack!. Det här måste vi göra om!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0