Utvärdering 15/4

Idag har jag haft en himla härlig känsla hela dagen, Batman har varit så fin! Vi gjorde en fin nolla i LC och hamnade på 10:e plats, precis utanför placering. Galoppen och tempot var hyfsat bra, men jag kände att jag nog var tvungen att sätta mer fart och bjudning i honom till andra klassen.
I LB fick vi en lite lång framridning, men trots det var ponnyn fin på framhoppningen. Jag fick hjälp av Julia Rosén med att hitta tempot, ibland krävs det att man har någon på marken som står och tjatar på en... Vi fick till härliga språng som kändes bra och gick in på banan med gott självförtroende. Hittade bra tempo på banan också och fick ett riktigt skitpet på hinder 6 och hade problem med det knixiga avståndet till kombinationen därefter. Där var Batman en pärla och redde ut situationen galant. Allting kändes himla bra och trots nedslaget är jag stolt över mig och min ponny. Vi är på väg. På riktigt.
Jag fick blodad tand och bestämde mig för att anmäla mig till Skrombergas hopptävling den 29 april, ska bli riktigt kul!
/Therese

Kommentarer
Postat av: Julia Rosén

ni var jätteduktiga idag du & batman <3

2012-04-15 @ 20:53:26
URL: http://juliarosen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0