Trolleholm 22 april, Storm

Igår tävlade jag och Storm i Trollholm, hade Alma med mig som coach/hästskötare och såklart även mamma och pappa, tack alla tre för hjälpen! Det var min och Storms första regionala LB och LA.

I LB var hon fin, jag fick till några bra språng på framhoppningen och inne på banan hoppade hon fint, vi gick i mål med 0 fel i grunden och 0 fel i omhoppnigen men tyvärr observerade jag inte riktigt hur några hinder stod när jag tittade på banan så jag fick ta ut en sväng ganska ordentligt, vilket ledde till att tiden inte var någon hit. Men jag var ändå riktigt nöjd med känslan och att vi verkligen fick det trycket i galoppen som jag ville.

Till LA var hon jättefin på framridningen som nu hade blivit flyttad in till ridhuset pga. regn, men framhoppnigen och tävlingsbanan var kvar ute såklart. Som i förra klassen gjorde jag tempoväxlingar på framridningen. På framhoppnigen hoppade hon som bara den, kom knasigt på några hinder och lite så men hon hoppade och klarade alla ändå, lilla kanonen. Inne på banan skyggade hon för någon i regnkappa som såg lite skum ut precis innan starten. Annars hoppade hon riktigt fint, jag satte dit tempot jag ville ha, som behövs, och vi kom i mål som nolla och gick upp i ledningen. Jag red bland dem första men trots det låg jag kvar som etta hela klassen ut (30 startande) och VANN både min och Storms LA-debut, med rätt go känsla gick vi in på prisutdelning, jag och min guldklimp. Storm är helt otrolig. :D

Idag har jag varit i skolan och sedan i stallet, mockade och skrittade en sväng på hjärtat. Nu ikväll har jag putsat stövlarna och magplattan som var skitigt och pluggat lite.. Chill dag dvs.

Imorgon ska jag träna för Jennifer, Redigt kul :D !

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0