Hänkar på

Jag och mina bloggkompanjoner funderar nog på att så smått dra igång igen och trots att jag inte hinner egentligen så försöker jag. Och jag kan ju börja med att berätta att jag har saknat att blogga faktiskt.

Storm är superfin i både dressyren och hoppningen nu för tiden. Bland annat tävlade vi i helgen, vilket resluterade i två felfria rundor, varav jag blev 3a i LCn. Igår hopptränade Storm och jag för Jennifer. Det var lite halvt hopp/dressyrpass med, som Ronja tidigare nämnt, lite bågar och några studs-serier. Avslutade även med en trekombination där hindret ut låg på 115-120. Storm var fin och när även jag kom till rätt ridning så bytte hon fint galopp över hinerna på bågarna och var allmänt fin i handen och formen. I slutet på trekombintationen så hamnade vi i lite för mycket bakläge in dem två första gångerna, så då åkte någon bom och sådär, men sista gången hade vi bra med energi och Storm hoppade nästan mig ur sadeln på sista hindret, både på gott och ont var det, för jag sträckte en muskel i Ryggen, som jag har fått lida lite av idag, men det är ju en otrolig känsla också!! :D

Nu har jag precis kommit hem från lite ärenden, Storm har fått vila idag, jag cyklade bara bort till stallet innan och mockade och snackade lite med henne, sedan cyklade jag hem igen. Men hon är nog inte sur för det, speciellt i detta gråa vädret vi har haft här i Skåne idag så kan det bara vara mysigt att få vara inne i boxen och mysa nu på kvällskvisten.

Känner att detta blev en hel roman trots att det bara skulle bli ett enkelt hej, men det är väl lite sån som jag är. Avslutar denna roman med en söt bild från prisutdelningen i helgas.



/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0