woop woop

glömde blogga igår, hade fullt upp med annat
efter träningen ..


Träningen igår gick inte alls bra.
Framridningen och början av framhoppningen fungerade
okej, vi fick till riktigt fina språng och byten.
Sen när vi väl började hoppa så fick både han och jag lite av
en "blackout". Jag har tränat så mycket på att få upp tempot på
honom när vi hoppar, för jag vet att han stannar annars.
Men som Julia redan sagt så red vi i lilla ridhuset där det
finns NOLL utrymme när man är 6 pers där inne.
Skottas hade inte riktigt den vanliga framåtbjudningen vilket
nog berodde på att han inte riktigt fick den "platsen" han behövde.

När vi hoppade själva "tävlingsbanan" alltså samma som vi ska
ha på Julbazaren fick jag ett stopp på 3:an för att jag tänkte
att det inte skulle gå när han knappt gick framåt + att jag
mest fokuserade på att få fram honom istället för att hålla om.

Så ush på denna träningen , och vi hoppas på att vi får ha stora
ridhuset nästa gång!

Film kommer!


stolsits därja..

//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0