Var ska fokusen ligga?

Ibland tycker jag att det verkligen går överstyr med märkeshysterierna inom hästvärlden. Jag tycker såklart att det är hur kul som helst se fin ut och jag tycker verkligen om att shoppa hästgrejer och visst ska det se bra ut när man är och tränar eller tävlar men ibland ligger det tyvärr allt för mycket fokus på det, det är ju ändå inte utrustingen som gör hur du och din häst är samspelta och i längden så kommer man inte att komma längre på grund av att man har en massa märkesutrusting?

Jag själv ääälskar hästutrustning och alla möjliga olika märken och moden och visst ska det passa och se snyggt ut, men till och med jag kan erkänna att det blir allt för mycket ibland. Tänk att man hade kunnat lägga alla dem extrapengarna på träningar och tävlingar istället, det ger så mycket mer! Det ekipaget utan alla dem där märkessakerna är kanske också det ekipaget som har det bästa samspelet, rider med bäst stil och vinner det mesta som kommer i sin väg? 

Jag pekar verkligen inte ut någon med detta inlägget utan bara ger er en liten tankeställare vad som egentligen betyder någonting, vad tycker ni?

/Julia  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0