Storm och Pontus hoppträning

Idag har det varit en rolig och flummig träning. Det var inga speciellt svåra övningar men däremot ett spännande hästbyte.

När jag red jag fram Storm var hon ganska fin, jag la en del vikt på att få igång henne ordentligt så hon var med på noterna. Vi gjorde någon galoppövning innan vi gick över till själva huvudmomentet, hoppningen! Vi hoppade en kort bana på 6 hinder och sedan bytade vi hästar.

Jag fick rida lilla c-ponny-valacken Pontus som innan har stått i Viarp som ridskoleponny och ägs nu av Ebba Persson som ska ha en massa creed till det arbetet hon har lagt på honom. Jag red honom några gånger innan han blev såld till henne och han känns så mycket fräschare nu trots att han är ca. 2 år äldre än sist jag red honom! Han var fin och det var roligt att byta och rida en annan häst fast jag är van vid Storm långa hals så det kändes lite knas i början, men jag vande mig. Men det är alltid svårt att rida en häst första gången på så länge.

Jonna som fick rida Storm gick det bra för, alltid lika roligt att se andra rida ens ponny.

Sedan bytade vi tillbaka och lade till några hinder till banan och det gick bra. Jag fick igång henne lite mer denna gången. Vi avslutade med att hoppa ett hinder som var lite högre än de andra, men inte jättehögt ca. 1 m och det andra språnget blev ganska bra, fast det var ingenting seriöst utan vi bara lite på skoj skull!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0