Skottas 3/11

Dressyrtrimmade Skottas idag i paddocken.
Började med att skritta och trava fram längs grusvägen,
med lite sidoförflyttningar och så vidare.
Inne på banan jobbade vi mycket med volter, sidoförflyttningar,
serpentiner och övergångar.
Han blev riktigt fin efter ett tag, och jag blev jättepeppad till
att fortsätta.
I slutet började han tycka att det blev ordentligt jobbigt och lyssnade
inte alls, och eftersom jag var nöjd så arbetade jag bara honom i
låg och lång form tills jag kände mig klar.
Jag är nöjd med honom idag, och pussade på honom ordentligt
innan jag åkte hem.

Ikväll, om en timme, åker jag till Danmark, därför blir det inte
speciellt bra uppdatering fram tills söndag, men jag försöker så
gott jag kan!


// Ronja


Kommentarer
Postat av: sofie - it's me that geek

Vad kul att ridpasset gick bra :D

2011-11-04 @ 19:39:09
URL: http://thatgeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0