Skottas 24/11

Idag fick Skottas gå ett dressyrpass.
Inget lyckat, men ja.
Började med att trava fram länge , som alltid.
Behöver snart inte skriva det längre, ni vet redan..
Sen när galoppen också var klar så fortsatte jag
lite på träningen i tisdags.
Gjorde alltså 2 tiometers volter i varje hörn i två varv i varje varv,
nu blev det många varv ;)
Det gick inte lika bra idag som på träningen men jag är ändå nöjd.
Började sen jobba honom, ställde honom utåt och sen inått, ja ni fattar.
Gjorde lite öppna, skänkelvikningar och övergångar vilket han lyssnade bra
på.

Efter ett tag så blev allt fel, han började "giraffa" sig och takta och så vidare.
Han blev alltså helt stirrig och det var nära några gånger att jag flög av..
Jag struntade därför i formen helt och fokuserade bara på att få
honom lugn igen, vilket jag gjorde genom att rida på en åttvolt i trav (red lätt).
Han slappnade till sist av och jag var nöjd så det fick bli slutet på det passet.

Jag kom på efteråt att jag glömde förbygeln idag, ajabaja, så att sadeln hade glidit
bak. Det är klart att det var obehagligt för honom , jag hade inte heller velat jobba då.
Så imorgon åker förbyglen på och allt ska klicka har jag bestämt mig för.

jag och charly på Rydebäcks RF sommaren 09. pay'n jump 60cm - NOLLA!

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0