Hoppträningen

Vi började med att rida fram hästarna ordentligt i båda varven. Gruppen samlades på volten och flyttade bakdelen på den öppna delen av volten och övade på att komma ner ordentligt i sadeln. Vi gick över travbommar och arbetade med hästarnas bjudning och att de skulle vara hos oss och med på noterna. Detta fungerade mycket bra för mig och Batman, han behöll sin fina form i alla momenten och fick till en fin schvung över travbommarna.

Därefter började vi hoppa fram på volt. 2 hinder som stod på båge med 10 m som hästarna skulle gå på 3 och 4 galoppsprång emellan. Det var lite trångt för min storgalopperade ponny, men det fungerade ganska bra när jag red och kortade upp honom ordentligt.

Sedan gick vi över till att hoppa S-bågar i båda varven. Mittenhindret hade hjälpbommar både framför och efter och de andra var bara vanliga räcken. Det höjdes upp ett par hål och vi fick komma tills det blev perfekt.
Batman var duktig och svängde och bytte galopp fint, är nöjd med honom! Tyvärr fick inte heller jag någon WOW-känsla idag, lite tråkigt när det blir så.
Film kommer!

Internet funkar fortfarande inte på min egen dator, så jag sitter vid pappas, därför blir det inga roliga bilder...

/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0