Hoppträning-Storm

På tisdagarna blir våra kära läsare verkligen påösta en massa hoppträningstexter, haha!

För mig och Storm gick det inte speciellt bra tyvärr.

Som framridning så gick vi på volten och arbetade med övergångar och tempo. Man skulle hitta ett tempo som var tillräckligt framåt för att kunna öka till en annan gångart och tilräckligt reglerbart så att man skulle kunna minska till en annan gångart. Ex. hitta rätt tempo av skritt för att både kunna fatta galopp, komma fram i trav och göra halt på. Då återkom det här med att hon blir så lång på höger sida och så kort på vänster så att hon vill gå vänsterställd hur man än gör med henne, jag fick verkligen mjölksyra i min arm och blev jättetrött i den som leder till att jag tappar tålamodet och som i sin tur leder till irriterad ryttare som leder till irriterad häst som inte är någon bra kombi alls. Jag försökte med att inte hålla alls på min höger tygel(För så kan hon inte bita sig fast i den) och var på ordetligt med min vänstra skänkel för att få igång hennes vänstra bakben för det är det som gör att hon biter sig fast i högertygeln. Tyvärr så var jag inte tillräckligt motiverad och hade inte tillräckligt med tid att arbeta vidare med det just då.

Vi gick senare vidare till ännu mer voltarbete kombinerat med småhinder och sedan en övning som handlade väldigt mycket om teknik. Det är precis vad jag behöver träna på med Storm men tyvärr hade jag inte min bästa dag idag gällande ridningen, jag red mer som en stel kratta än som jag brukar göra...

Storm var duktig som alltid och i vilka lägen jag än sätter henne i så räddar hon det och det är verkligen duktigt! Hon är verkligen den bästa.

Hon var jättesvettig efter så nu är det verkligen dags att klippa henne igen. Jag får se när jag hinner. Men samtidigt så är det lite dumt att klippa henne nu när det börjar bli så riktigt kallt innan hon har vant sig vid kylan. Men det blir väl på med ännu ett täcke. Hon fick iallafall på sig ett (nytt) tjooock vintertäcke nu ikväll, jag ska se om hon blir för varm i det annars så får hon ha det nu tills vi klipper henne och då får vi lägga ett stalltäcke under. Eller så får vi köra ett tag till på fleecetäcke-fodrat regntäcke ett tag till?

/Julia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0