Hoppträning, Storm 8/11

Nu är jag precis hemkommen från en lyckad hoppträning. Allting gick jättebra och Storm kändes superfin. Jag hade ett par sporrar på mig också, vilket jag inte brukar vi hoppning men nu beslutade jag och Jennifer att jag skulle ha det då jag får så mycket bätte inverkan av skänklarna med sporrarna på.

Vi hoppade lite olika linjer och la mycket fokus på volter, böjning och ställning. Först hoppades alla linjer ensklit sedan las allting ihop till en bana, första gången med volter imellan linjerna och sedan höjde vi några hål och körde utan volter.

Storm kändes fin under hela framridningen och framhoppnigen och vi hittade en fin och stadig form till och med! I volterna var hon lyhörd och mjuk och sedan när jag lade ut henne och rätade upp igen var hon alert med ändå fin och känslig för hjälperna. Hon kom igång bäst i sista rundan, när vi hade höjt ett par hål och körde utan volterna. Hon brukar vara lite sån som helst vill hoppa högt och utan volterna blir det naturligt mer flyt och fart. Dock uppmärkte vi en liten "miss" i min ridning och det är att jag precis före hindret blir lite lätt framåtlutad, det är bara någon centimeter men det syns så mycket mer, men jag rättade till det mot slutet och tror att jag bara behövde bli påminnd för Jennifer sa att det såg mycket bättre ut då.
 
Både jag, Storm och Jennifer var mycket nöjda med träningen, äntligen lite medvind även när det gäller träningarna. Jag ska se om jag kan vara teknisk och få in två filmer från idag här, ska försöka!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0