Hoppträning Skottas - 22/11

Idag på hoppträningen började vi med självständig
framridning som alltid.
När alla var klara gick vi in på 4 olika 10 m volter i galopp.
Vi skulle galoppera 2 varv på varje volt, och rida 2 varv runt
fyrkantsspåret.
Fick jättemycket beröm av Jennifer, och Skottas kändes
jättemjuk och fin.
När vi hade hoppat fram våra hästar sa Jennifer att vi skulle
byta hästar så att vi med lite latare hästar skulle på känna på
lite hetare hästar.
Jag hade turen med mig och fick rida på underbara Jordan, som
rids och ägs av Saga Classon.
Vi fick prova på de nya hästarna i ca 2 minuter innan det var dags att hoppa
6 olika hinder. Allting mellan mig och Jordan bara klickade, även om han var lite
sur på mig i början , som hand i handske verkligen!
Han är riktigt min typ, het, vill inte hållas tillbaka, vilket jag ääääälskar ,
samt att han stannar när han har möjligheten vilket jag känner igen sedan innan
så att jag visste hur jag skulle hålla honom.
Dessvärre fick vi bara hoppa de "nya" hästarna lite innan det var dax att byta till
våra egna.
Skottas var också superduktig, han stannade en gång på kombinationen i banan
och rev ett av hinderna. Jag tar helt på mig båda sakerna, då jag inte riktigt
red honom som jag skulle.

Jordan är iallafall en kopia av hästen jag vill ha i framtiden, iih, känner mig helt
superglad nu!


min finafina ponny!

//Ronja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta vem som fick rida Skottas o hur du tyckte det gick / såg ut för dom?

2011-11-24 @ 19:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0