Hemma

Idag är jag hemma från skolan och är rejält förkyld, aldrig roligt. Sitter och fixar med en engelsk inlämningsuppgift som ska vara färdig på fredag och försöker också plugga historia eftersom vi har ett stort prov på första världskriget.

Hoppträningen gick bra för mig och Batman igår. Vi hade lätt för övningarna och fick till en mycket fin galopp mellan hinderna. Batman blir fortfarande lite för låg i formen så det jobbar vi vidare på, men vi har ändå lyckats få upp nacken säkert 10-15 cm på väldigt kort tid, så det är inte långt kvar nu! Som Julia och Ronja redan har sagt red vi i lilla ridhuset där man tyvärr känner sig stor och klumpig eftersom där inte finns så mycket plats att hoppa på. Trots det kändes det bra med alla galoppombyten och med hinderna som hoppades både från kortsidan och från långsidan. Det var flest räcken, vilket jag tyckte var bra, det är det jag och Batman behöver öva på att komma rätt in, balansera av i tid osv.

Jag var väldigt nära att trilla av igår, hehe. Batman missförstod mig när ett avstånd inte stämde helt 100 och jag försökte få honom att hoppa av lite tidigare. Istället tog han ett halvt galoppsprång till och halvt om halvt krashade/hoppade in i räcket och sedan över det som inte ramlade. Jag hängde på ena sidan men lyckades kravla mig över till andra sidan när vi kom till svängen. Tur att jag har världens snällaste ponny som inte bockade med mig hängande om halsen! 

Vi hoppade hinder på mellan LB-LA-höjd tror jag och det kändes super när vi kom bra på. Nu är vi taggade inför Torns nästa lördag! LC och LB ska vi hoppa där, ska bli jätteroligt!



En failbild som jag bjuder på. Klassiska Batmanhoppet "jag-kom-lite-långt-ifrån-men-vad-gör-det?" I belive I can fly! Så sött att han är helt oberörd medan jag håller på att få hjärtstillestånd, haha!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0