Hej!

Jag tänkte slänga in ett inlägg och berätta att jag faktiskt lever och att livet rullar på. Mycket i skolan, gymnasieförberedelser, Batman och allting runt omkring gör att jag just nu inte har så mycket tid för övriga saker, där är bloggen inräknad.

Här kommer lite om de senaste dagarna:
Fredag 11/11: Dressyrträningen för Lotta gick bra! Vi övade skänkelvikningar och öppnor som Lotta är väldigt förtjust i. Fick många fina kommentarer om Batman och hans form som kommer högre upp för varje ridpass känns det nästan som. Lotta tycker att jag jobbar på ra med honom men måste tänka mycket på att hela han ska vara helt rak, vilket inte är helt lätt alla gånger när bakdelen svassar runt. Mamma satt med och filmade, så jag ska be Ronja göra iordning den!

Lördag 12/11: Lugn uteritt tillsammans med Ronja, Julia och Louise, som då satt på Charly. Blev bara skritt och trav då det hann bli väldigt mörkt innan vi kom ut. Men mysigt hade vi i alla fall!

Söndag 13/11: Dressyrtävling. Det gick väldigt bra för mig och Batman. Vi höjde vår procent och landade nu på 63,57%. vi hade ett härligt flyt tyckte jag och han var ganska stadig i formen. Tyvärr fick vi några missar så som galoppomslag och ingen riktig travlängning men det är bara att jobba vidare. Det gick sådär för laget, tyvärr var vi mindre än ett poäng från att gå till final vilket var lite tråkigt, men det är så det blir ibland.

Måndag 14/11: Igår red vi ut och Batman var ordentligt på tårna. Han började plötsligt skena längs med grusvägen och bara ökade farten hela tiden. Det är inte ofta jag har varit rädd på hästryggen, men fy fan vilken hemsk känsla det var! Tidigare när han har stuckit med mig har jag ändå haft kontakt med honom och kunnat bromsa, men nu var det som om han hade glömt att jag satt på och flydde från något jättehemskt. Så skenade han i säkert 2 hela kilometer utan att jag kunde göra något alls. Som tur var bromsade han in när det kom en korsande grusväg, men han var fortfarande helt galen och stod och frustade och drog in/blåste ut luft sådär skräcklaget som hästarna kan göra ibland. Som tur var verkade det inte som om han hade gjort sig illa på något sätt, men gud vad obehagligt det var!

Ikväll är det hoppträning, får se vilka roliga övningar Jennifer kommer med då.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0