Gästbloggning alá Kingen

Tjena alla markhögs läsare.

Mitt namn är Felizia och jag är en sjukt flummig tjej som går på Ronjas skola.
Fast jag går i nian.
Jag har 5 hästar, varav 3 st jag rider på.

Finns inte så mycket att säga om mig, är väl typ bara att jag är 14, snart 15år. Gillar musik och sånt, men skit i mig, ska inte tråka ut er redan!

Nu till mina hästar...
Har en b-ponny som heter Yakari, en c-ponny som heter Isac, två d-ponnysar som heter Killmaryl Rua och Woodfield High Flyer och en liten(läs stor) åring som heter Mustang Mail.

Tänkte börja att berätta om min kungliga miniponny, Yakari, mer känd som "den lilla skäcken som hoppar som en gummiboll" eller som jag kallar honom Harry eller Boysing. Han är en brunskäck som bara är 1,22m hög. Vi har hoppat MSVB tillsammans och SM där vi tog oss till A-final(skryter jag nu?) P80 fälttävlan och lite dressyr. 
Han är född 2000 och har en energi som heter duga, en riktig evighetsmaskin, den tar liksom aldrig slut!

Isac är min bruna c-ponny. En väldigt speciell sådan, han är ganska lätt att rida på marken men på hoppbanan, är han svår, han litar inte på sig själv fullt ut så han litar på att jag gör rätt. Är han nolla så har han typ alltid med sig en rosett hem. Han vill sin ryttares bästa men vågar inte alltid ta för sig men när han väl är igång äger han banan. Han är född 1997, vi har tävlat upp till LA hopp, P90 fälttävlan och LA dressyr.

Killmaryl Rua, min ögonsten, han går under namnet Rufus eller Ruffe. Han är en ponny med ett hjärta av guld. Är supersnäll och helst ska alla titta på honom, uppmärksamhet är typ det bästa han vet (efter mat). Han är också skäck, folk brukar kalla honom "stor harry", han är ju också skäck och har lite samma stil som Harry. Dock är dem HELT olika att rida. Ruffe hoppar jag MSVB med men ska nog snart debutera MSVA. Han är också född 1997. När man tittar på honom ser han inte ut som en hopphäst, mega långa ben, superkort kropp, kort hals, lååååångt huvud osv, han är väldigt grov också! Världens bästa<3

Woodfield High Flyer eller Fly/Flugan/Flyan som hon kallas är min andra D-ponny. Hon är flugskimmel (fast hon tror nog att hon är skäck för det mesta) Hoppar som en jagvetintevad. Jäkligt bra om jag får säga det själv! Har bara haft henne sen augusti och skyndar långsamt, vi rider just nu LB hoppning och har provat LB+5 och ska snart debutera LA. Hon är född 2002, alltså ganska ung, ibland kan hon va lite bebis, men inte ofta ;)


Mustang Mail är vår egenuppfödda hingst efter Jaguar Mail. Han är mörkbrun och typ skitstor redan, han är ju endast 1år och redan typ 165 hög.
Finns inte så mycket mer att säga om honom...

Här sitter jag och skriver, får ju bjuda på bilder på mina stjärnor också;)




Isac ärevarv efter vinst i Stävie Cup!

Isac i Dagstorp

Isac på hemmaplan(på terrängbanan) Gärds RF P90


Svenskt ponny derby 2010 vattengrav i A-finalen. Vinst! <3
Harry my mini ponny!


Harry leverar. Glad heeest!


Harry studsar genom vattnet i Trossnäs!


Harrystyle.(på kommando ofc)


Ruffe i Flyinge HSK LA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0