Gårdagens dressyrträning-Julia

Igår var det onsdag, vilket innebär dressyrträning för Lotta Ringwall för min och Storms del.

Fokusen under träningen var yttersida, ytterskänkel och yttertygel vilket jag och Storm behöver träna en massa på. Jag blir lätt glappig på min yttertygel och ytterskänkel för jag fokuserar så mycket på att få henne ställd i insidan som leder till att ytterbogen faller ut.

Även mycket sidoförflyttningar använde vi oss av. Där har vi problemet att hon lätt blir överböjd för att jag även här fokuserar mig mycket på den ena tygeln och skänkeln som gör att hon "slinker ut" alltså flyttar för mycket.

När jag fick igenom henne ordentligt i båda varven efter mycket mjukande, lirkande och mötande så blev hon faktiskt riktigt fin! Hon sjunkte till och med ner i rätt läge och började jobba på med bakbenen och ryggen jättefint! Under passet så tyckte jag även att vi till en stor del fick till riktigt fina förflyttningar och jag fick verkligen med henne och mina tyglar och skänklar. Jag känner min absolut nöjd och nu känns det verkligen som att vi är på gång!

Lotta gav mig en massa roliga tips som jag ska ta med mig hem och öva på när jag rider själv. Jag kommer verkligen få använda mig mycket av mina ytterhjälper för det är precis det som krävs för att få Storm att hitta rätt form. Jag tycker att det känns så skönt när man hittar nya metoder och jag blir så nyfiken på att testa på dem där hemma!

/Julia


Kommentarer
Postat av: Denice Åkerblom

Såg att bloggen var länkad på facebook så gick in här :) Jättekul att alla tre har använt mina bilder i presentationen :D Gör gärna en design till er om ni vill eller behöver en ^^

2011-11-03 @ 11:29:01
URL: http://akerblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0