Dressyrträning-Storm 9/11

Nu är jag precis hemkommen från en lyckad dressyrträning. Har verkligen fått en amazing feeling nu till tävlingen i helgen! Arbetet idag hade fokus på att böja och rakrikta samt en hel del skolor, framdels-, bakdelsvändningar och skänkelvikningar. I öppna och i skänkelvikningarna har jag börjat hitta knapparna och vissa gånger kan det gå riktigt bra, medans slutorna inte är direkt toppen. Men vändningarna sitter ganska bra, speciellt framdelsvändingarna.

Hur som helst så var Storm helt otrolig i galoppen, härligt! Även i skritten och i traven var hon fin men där fick jag inte samma "wow-känsla" som i galoppen, men hon sökte sig ner fint och gick till en viss del stadigt i formen. 

Det var några väldigt roliga och nyttiga övningar. En av dem var ett varv på 20 m volten-skänkelvikning över hörnlinjen och sedan upprepa vid nästkommande hörna. Den var riktigt bra för mig för jag somsagt glömmer bort min yttertygel när jag ställer, den som sätter Storms bog på plats och om hennes bog faller ut så kan hon inte på samma sätt trampa med bakbenen under sig och det är då vi får så svårt att hitta formen. Så yttertygel-yttertygel-yttertygel!

en nöjd Julia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0