Dagens ridpass

Idag kändes Batman mer som sig själv även om det fortfarande inte är riktigt som vanligt. Jag fortsatte på samma sätt som igår med fokus på att han inte fick gå ifrån mig och ha högra bogen kvar hos mig. Gjorde lite lösgörande med tagen bakdel, framdelsvändningar och skänkelvikningar. 

Mitt humör sjönk och jag blev irriterad på honom under passet. Sedan blev jag arg på mig själv för att jag reagerade som jag gjorde och fick dåligt samvete gentemot min stackars ponny som så gärna vill göra rätt men just nu är det inte hans dagar. Underbara Julia fick mig på bättre tankar, tack vännen!

I slutet gick Batman stadigt i skritt och trav, galoppen fungerade fortfarande inte riktigt. Då slutade jag med trav i lång och låg form, en mysig avskrittning och därefter många, många klappar.


/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0