Tävlingsmål Storm 2012

I hoppningen har jag ett långsiktigt mål och ett kortsiktigt för 2012. Det långsiktiga är att starta LA, men det är inte det första jag satsar på, det kanske inte händer förrns till höst/vintern kanske inte alls, vi tar det lugn och försiktigt. Jag vill inte känna någon press för att klara det målet utan vi tar det i vår egen takt. Sen om vi verkligen skulle kunna klara det. Känner att vi är beredda för det och är helklara i LB så hade det ju inte varit mig emot. Men som sagt är det inte det som vi satsar på först och främst, utan det kortsiktiga, att hoppa LB felfritt först lokalt, sedan regionalt. Om det går bra så hoppar vi förhoppnigsvis även LA, men vi tar det som det kommer! Och vi fortsätter ha så kul vi har haft i höst och hoppas att utvecklas ändå mer ihop!

I dressyren lägger jag sakta sakta sakta upp delmål. Just nu är det min handställning som är delmålet och jag vill se en klar skillnad till i mitten på mars. Jag ska också träna upp min vänstra sida. Efter det vågar vi kanske oss ut på någon dressyrtävling igen. LC:2 eller LB:1 och bara har himla roligt och tävlar emot oss själva. Lite klubbtävlingar och möjligtvis någon lokal. Utan press och stress överhuvudtaget. Även här i vår egna takt.

Som jag har påpekat mycket så vill jag inte att vi känner att vi måste nå dit för då kan jag redan nu säga att det blir för mycket. Även om vi kan så har både jag och Storm så mycket roligare utan att känna press och det är då vi kommer någonstans! Det största målet för oss är att ha himla kul och döma oss själva som godkända i LB i både hoppning och dressyr under våren. Sen tar vi sommar/höst/vinter senare.


Jag tror på dig!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0