Tävlingen i lördags och Julbazaren igår

Ni får ursäkta att jag inte uppdaterade i helgen, men jag var så slutkörd att jag låg i soffan när jag kom hem från stallet.
Tävlingen i lördags då.
LC: Det blev stressigt och framhoppningen blev knasig eftersom man bara fick hoppa fram i vänster varv. Precis innan jag skulle in på banan kraschade vi i räcket så det blev ännu mer stressigt att hinna hoppa det en gång till innan vi skulle in på banan + att det blev en himla dålig känsla för oss båda. Trots det hoppade Batman fint på de första hinderna, sedan kom vi till hinder 6 som  var ett räcke med kaktusinfångare och ett brunt vågplank som hade precis samma färg som underlaget. Batman tyckte att det såg mystiskt ut och trots att han vid tidigare tillfällen har hoppat det så stannade han. Batman som aldrig annars stannar... Resten av banan gick väldigt bra, ponnyn lyfte ordentligt på tassarna och hoppade ordentligt.
4 fel


LB: Framridning och framhoppning blev mycket bättre och vi hade en grymt härlig känsla med in för vår LB-debut. Batman hoppade så sjukt bra och vi fick ett skitpet på hinder 2, en oxer som vi kom liiiite nära på, måste lära ponnyn att bli kvickare i sina fötter... Sedan gick det så grymt bra fram till kombinationen som var sista i grunden. Där sket det sig rejält när jag fegade ur och inte höll framåtbjudningen i honom. Vi kom riktigt nära inpå a-hindret och fick in två galoppsprång.
8 fel
Jag var så nöjd med min och Batmans insats när vi kom i mål. Det gjorde ingenting att vi inte var felfria, känslan slår vartenda resultat i hela världen! Jag är så stolt över mig själv, hur långt jag har kommit och alla svårigheter jag har kommit över. Jag har alltid haft väldigt svårt att bedöma avstånden fram till hinderna och nu när jag har lärt mig Batmans galopp bara fungerar det. Det var en underbar känsla när jag kom ut från banan och sa till mamma: "Jag såg avståndet, och jag kunde göra något åt det när vi låg fel!"
Och så Julbazaren igår. Jag var med på black-and-white-kadriljen som gick lite sådär. Jag hade missförstått programmet, men det löste sig ganska bra ändå. En av de stora, svarta hästarna fick lite flipp när han kom i närheten av publiken, men han är bara 5 år gammal så man kan ju inte förvänta sig något. Det löste sig också ganska bra genom att han fick gå bakom min white-partner.
Filmer kommer från både kadrilj och tävling, när jag har fixat med dem och laddat upp dem på videofyme.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0