Storm Tisdag och Onsdag

Ni har ju inte precis varit bortskämda med min bloggning denna veckan.. Men nu gör jag en liten comeback!

Storm och jag hopptränade i tisdags, som vi brukar, fast jag hoppade inte fullt så mycket som de andra i gruppen för hon var ju lite svullen i häger framben för er som har missat det. Men hon var fin och bjöd på ganska bra. Vi hoppade en bana på 9 hinder med kombination. Nu i 2012 ska jag och Storm tävla lite LB på våren är det tänkt så nu blir det till att öva kombinationer!

På dressyrträningen igår hade jag inspänningar på henne, jag tror att både jag, mamma och Lotta är fullt överrens om att det är det bästa nu när vi har haft en liten down-period för att träna upp Storms muskler och så att jag ska få den rätta känslan. Hon släppte helt otroligt fint och det blev ingen dragkamp överhuvudtaget, skönt!Dessutom så var hon väldigt lyhöd och fin i sidoförflyttningar och bakdelsvändningarna. Det är otroligt skönt att få en så positiv känsla nu så blir man väldigt inspirerad till att pyssla med dressyren nu på jullovet!!!

Idag åkte jag ut till Storm och mockade, ryktade och kelade. Både jag och hon själv tyckte att hon var välförtjänt en vila idag. Dessutom så  har jag ett prov att plugga till nu ikväll så får jag lite extra tid till det, väldigt skönt. Men usch vad tiden rinner iväg, nu ska jag hoppa in i duschen. Sen blir det plugga, plugga, plugga!


En av dem första bilderna som togs på Storm hemma i stallet

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0