Storm 5 december 2011

Storm var väl fin idag, som Therese har nämnt så fungerade inte belysningen på ridbanan och där var väldigt blött och lerigt, men det gick att rida där. Storm är inte den som älskar att det plaskar om fötterna och springer helst ifrån det. Men hon bet ihop och vi klarade passet hyffsat. Övade på lite skänkelvikningar och någon långsida i öppna, främst i skritt och lite i galopp. Jag red inte speciellt seriöst, eftersom man inte blir så himla motiverad till det när man för det första inte ser någonting och för det andra blir helt lerig av allt plask.. Trade av på helt långa tyglar och använde bara skänklarna, det gick faktiskt bra och när jag väl tänker efter så har hon blivit jättekänslig för mina skänklar än i början jag hade henne, eller så är det jag som har blivit bättre, vem vet? ;)

Nu under kvällen har jag övat på engelska grammatik, har en uppsats imorgon inom det tyvärr-.- Har även försökt få tag i ett livstidlicens till Stormen men det går inte specillt bra.. Tydligen ska det gå att beställa det fram till den 31/12 2011 men när jag går in och ska beställa kan man bara hitta den nya varianten för 200 kr.? De har ju haft licensbyte idag och har gjort en uppfriskning inför nästa år och all framtid, men de har både lovat och sagt att det ska gå att beställa genom det gamla systemet hela 2011.? Aja, mamma och jag skickade nyss iväg ett mail till dem på tävlingsdatabasen och hoppas på ett snabbt svar!!! Jag har fått tag på licens till mig hur som helst, och anmälningen till 13-spelen öppnar den 7 december, onsdag. Så jag hoppas det har fixat sig tills dess :)

Såg ni förresten att jag hade vunnit ett till schabrak, jag är nog den tjejen med mest tur i hela denna vida värld, för det första har jag den bästa ponnyn, bästa hunden och sen går jag och vinner en massa bloggtävlingar. Inte mig emot precis och jag haaatar ju inte schabrak direkt, snarare ääälskar!

/Julia

Förresten, vad roligt att det är så många som ställer frågor till oss på frågestunden, jag blir himla motiverad till att blogga när ni engagerar och jag hoppas att ni väntar spännigsfullt på svar!

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-12-06 @ 19:22:06
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0