Ponnyallsvenskan dressyr div 2 13/11-11

Jag hittade bilder på mig och Batman från vår senaste dressyrtävling som också var omgång 2 i ponnyallsvenskan i division 2. Så här kommer ett helt gäng bilder på oss! :) Vissa är lite suddiga, men jag tror att ni står ut.
Fotograf är Ronja Lindholm.

hihi, söt "halt".
Batman är fortfarande för låg i formen och går i vissa lägen bakom lodplan, men det har blivit så himla mycket bättre än i början!
Jag behöver lära mig att släppa ner mina ben ännu mer för att komma till bättre ridning och för att komma ner ännu mer i sadeln. Jag behöver också lära mig att ha mina händer i samma höjd och stänga dom ordentligt så att jag inte tappar tyglarna stup i kvarten.


Jag tycker att det är så kul att se och jämföra nya och gamla bilder! 
Vår första dressyrtävling 4/1-11


9/10-11
 

13/11-11

Jag vill hemskt gärna ha konstruktiv kritik om vad jag kan förbättra så det är bara till att slänga en kommentar om vad just du tycker!

/Therese

Kommentarer
Postat av: Ida

Känner inte dig privat men tycker du är väldigt duktig & målmedveten. En häst som går lågt i form behöver mkt tempoväxlingar, även inne på banan, så man inte blir "fast" i samma tempo, behöver bara två steg som du själv känner & dommaren inte ser, det hjälper mkt! Sen krävs det styrka för att hästen ska gå "perfekt form" hela tiden & det tar tid att jobba upp! Ni är på god väg, lycka till!

2011-12-05 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0