Motgångar



Jag tror att alla som läser det här har varit med om motgångar. Jag tror att alla i hela världen har det och det är inte konstigt. För utan motgångarna hade vi inte heller haft framgångar. Om vi inte hade haft något som hade hetat "dåligt" hade vi inte heller haft någonting som hade hetat "bra". Och tänk då så tråkigt allting hade varit. Om alla hade haft det likadant och hade tänkt likadant. Ingen dag hade varit bra och ingen dag hade varit dålig. Allt hade varit detsamma. För hur är inte känslan när alla motgångarna man haft bara vänder. Känslan av att vara "on top of the world" är obeskrivklig. Och tänk, den känslan hade inte funnits ifall vi inte hade haft ordet motgång.

Att vara där nere på botten. Att bara känna att man sjunker lägre och lägre är hemsk. Allt känns som ett svart hål, allt går dåligt, allt känns dåligt och enligt sig själv gör man allt fel. Det känns som att allt som heter bra finns så långt borta, om det ens känns som det finns längre. Man vill helst av allt bara gå och sova tills allt är bra. Men det är inte så det går till. Det är då man måste kämpa, ta sig upp på benen och ge sig ut i livet på ett helt annat sätt. Man måste finna inspirationen till det man vill och man måste veta vart man vill komma. Och om man har tur, skicklighet, mod och framförallt vilja till att komma till det som vi kallar bra så väntar framgångarna strax bakom hörnet. Så långt bort men ändå så nära. Och vips säger det, så sitter man där med allt som man har kämpat för.

Det är så lätt att glömma att solen alltid skiner bakom molnen, men det är ju den sanna sanningen. Det är bara att inse att man inte kan glida räkmacka igenom livet. Kämpar man inte så kommer man inte någonvart!

Och det är just därför jag ska klara av att komma dit jag vill med Storm och jag är förberedd redan nu att vi kommer falla ner i många svarta hål innan vi kommer att komma dit men jag vet att vi kan, jag vet att vi vill och jag måste försöka veta att vi ska komma dit. För utan min vilja kommer vi ingenstans. Jag är beredd att ge allt, kämpa och slita. Det kommer kosta blod, svett och tårar men nog för tusan ska det här gå. För jag vill, Storm vill och nog ska det kunna gå! 


Jag är himla glad att du och jag är ett team, att jag får ha någon som dig är ett under i sig!

I can't win, I can't reign
I will never win this game Without you
I am lost, I am vain
I will never be the same Without you, without you

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0