Min åsikt

om säkerhetsvästar.

Jag vet väldigt många som dissar säkerhetsvästen för att
dom tycker att den är obekväm osv. Jag personligen tycker
att den är skön, kan bero på att man kan slappna av när man
använder den då man vet att den skyddar en om något skulle
hända. Jag rider oftast utan säkerhetsväst när jag rider dressyr
då jag tycker att jag är "smidigare" utan och kan rida på ett
annat sätt när den inte är på och är i vägen.
När jag hoppar har jag alltid den på, likaså när jag rider ut!
Väldigt korkat att inte alltid ha den på sig egentligen, då det
kan hända saker när man minst anar det.

Vad tycker ni om säkerhetsvästen?
Använder ni alltid eran?

/Ronja

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: Tack så mycket, superkul att höra! :D

Om händerna/armarna är stela så kan det även sitta i axlarna, så testa att göra lite "helikoptersving" med armarna, rulla på axlarna och slappna av, för att inte hamna i det spända läget. Försök att rida med så mycket ben och säte du kan (stark mellandel) och rida hästen "bakifrån". Det är några punkter som kan göra det lättare för dig att ha mjukare, böjda armar. (jag hade superraka armar med låga händer ett tag när jag red, så det går att träna upp bara man är envis)

Annars så är det bara att tjata tjata tjata på sig själv när man rider :)

2011-12-20 @ 20:21:48
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: alva • FÖLJ MIN BLOGG VIA BLOGLOVIN - OCH FÅ EN FÖLJNING TILLBAKA •

Fin blogg!

Jag använde alltid väst förut, men sedan jag började rida privat har jag slutat.. vilket jag egentligen ångrar. Det och att jag slutade rida med chaps, västen både skyddar ju och hjälper till att man inte lutar sig så mkt framåt (iaf för mig). Och sedan jag slutade med chaps har mina hälar åkt upp hela tiden^^ vi alla har nåt att jobba med haha.

Följa varandra via bloglovin'? (:

Ha en bra kväll!

2011-12-20 @ 20:45:17
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: alva • FÖLJ MIN BLOGG VIA BLOGLOVIN - OCH FÅ EN FÖLJNING TILLBAKA •

Sv: Följer er nu (: God Jul! <3

2011-12-20 @ 20:53:17
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0