höjdhoppningen idag på finaste bästa underbaraste STORM <3

2 nyheter, en bra och en mindre bra...

Det gick bra idag, Storm var lite tittig och studstig på framridningen/framhoppningen men sedan när vi kom in på banan så lugnade hon sig betydligt. Man kan ju förstå varför hon var stressad för där var både körhästar, riddare och ja alla andra hästarna var stressade...

Banan var 4 hinder som stod lätt. Alltså bara snett igenom. Jag tror vi började på 80-90 eller något och höjde succesivt uppåt. Slutade på 110 och ett hinder låg på 120. Då hade dem andra antingen rivit eller vägrat så jag och Storm vann efter två runder på 110-120. Hon var fin och det var roligt!

Och till den dåliga nyheten... När vi kom hem och jag och mamma pysslade om henne märkte mamma att hon var lite svullen på höger fram, bara lite men ändå :'''( !!! ... ,,, Så vi tog iskallt vatten på benet. Hon haltade inte eller så men hon var somsagt lite svullen. Inte varmt på hoven eller så men bara precis där hon var svullen. Hon hade lite gallor som hon brukar men den här var lite hårdare än vad den brukar och precis under kotan (framsidan) var hon lite svullen också. Antingen så är hon bara allmänt överansträngd eller så har hon trampa fel i transporten. För jag märke absolut ingenting när jag red och då haltade hon inte... Hur som helst åker mamma med till stallet imorgon igen och då ska jag se om det har blivit bättre, trava lite och känna på henne hoppas jag... Hoppas att svullnaden lägger sig... Hoppas verkligen...

Storm är hur som helst bara bäst, jag hoppade 120 för första gången och när jag sitter på hennes rygg så finns det ingenting som skrämmer mig, inte ens lite högre hinder och Storm bara hoppar på som ingenting kan stoppa henne, Hon är bara bäst bäst bäst! Och ännu bästare bästare bästare! Och lite bästare än bästast för hon är bäst i hela världN =)

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0