Fråga

Vi fick en fråga angående de nya reglerna om loggor och utrustning!

Jag själv tycker att det är helt sjukt, vad ska man ha på sig då? Hur många schabrak finns det numera som inte är prydda med en logga för att inte tala om hästtransporter? Jag undrar både vad man ska ha på sig och vad man ska köra till tävling i? Jag själv har ingen större koll på allt som står i TR dock, men jag har hört att dessa regler har funnits redan innan fast de nu har blivit förtydligade...

Hur som helt kommer detta ändå aldrig att kunna fungera, hur ska alla märken klara sig om det inte kan marknadsföra sig genom en tex. logga eller text.. Jag menar, jw-hjälmen, jättemånga har en sådan, eller alla schabrak man har.. Ska man tävla i tränsingsschabraken och träna i tävlingsschabraken eller? Och sin hästtransport. Den har ju en jättestor logga... Detta är bara sjukt..

Som många också har nämnt är det konstigt att svenska ridsportförbundet inte gör någonting åt alla ryttare där ute som sitter och gör illa sina hästar? De tycker tydligen att det är viktigare att loggor och text inte ska finnas förutom på sponsrade ryttare.. Och hur många på lokal, regional och nationell nivå är det liksom? Nä, denna reglen kommer aldrig att fungera.. Vad gör detta för skillnad egentligen? Om vi har loggor på vår utrustning eller ej är det faktiskt upp till oss själva att bestämma.. Men nu tycker svenska ridsportförbundet själv att vi ska gå runt och mäta all utrustning för att inte få en för stor logga..

Gå med i denna gruppen på facebook om ni är emot allt det här med loggor!:

http://www.facebook.com/#!/pages/Alla-vi-som-%C3%A4r-emot-ridsportsf%C3%B6rbundets-nya-regel-om-loggor-p%C3%A5-utrustning/313938485306610

/Julia

Kommentarer
Postat av: Tilda

Men det är väl bara om man har sponsor? För det är väl sponorns logotype som det är regler på. Så uppfattade jag det iaf :)

2011-12-25 @ 17:02:42
URL: http://tiildahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0