Dressyrtränigen igår, Storm

Jag har inte speciellt mycket mer att säga om gårdagens dressyrträning förutom att det gick piprakt åt skogen..

Men jag får fokusera på det som vi faktiskt hade som huvudövning, min sits. Den blev ju  faktiskt bättre och jag känner redan nu att jag fick träningsverk av att ha mina axlar och armar rätt. Jag lägger annars dem i ett väldigt spänt läge och sitter mest och "mjölkar" och då förstår man ju verkligen varför Storm inte vilar i min hand på det sättet som jag vill. Jag red med ett spö imellan händerna, tummarna ovanför och händerna under. Varje gång jag passerade A/C rullade jag ett halvt varv bakåt med mina axlar och försökte att hålla dem i det läget så länge det gick. Jag MÅSTE verkligen bli bättre med mina armar/axlar/händer, det ser ju förskräckligt ut... Att jag inte har tänkt på det innan jag satte in det här vanan med att rida med spikraka armar och nedpressade händer... Men jag vet att så fort Storm tar rätt stöd på bettet hamnar jag i mycket bättre sits hela jag. Men det är ju inte från  det hållet ska komma iheller, utan det ska komma ifrån min sits och sen till stödet på bettet. Jaja, vi kämpar på nu och om tre månader är mitt mål att ha fått en bättre handställnig och mallig sits!

3-månadersmål: Få en bättre arm- och hand ställning!

Grattis till er som stod ut med att läsa detta helt ogenomtänkta inlägget, bara för att ni är bäst ska ni få en småfailad-bild nu!



/
Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0