Dagens ridpass sådär... STORM

Storm var fortfarnade lite svullen, den hade gått in lite med den fanns där, hon var även lite varm..

Vi kom fram till att jag skulle skritta och trava lite. Först tog vi en lång framskrittning på 20 minuter, kände efter lite och så. Sen efter ett tag jobbade jag henne på lång tygel och svängde med kroppen på lång tygel som sagt. Lite rav tog vi sedan och det gick bra fast hon kändes först lite knackig i svängarna framförallt i vänstervarvet. Men det kan har varit som jag inbillade mig eller så var det väldigt lite. Efter något varv kändes hon mycket fräschare och piggare och efter ett tag blev hon riktigt fin i traven, vi tog ett varv galopp i båda varven och hon kändes positiv och glad även där. Sedan bröt jag av till skritt och tog det väldigt lugnt ett tag. Jag var då i skritten väldigt noga med att hålla mina händer, axlar och armbågar i rätt position och såklart var jag väldigt koncentrerad på att känna efter hur hon var i kropp och ben. Jag tog väldigt försiktiga mjuk kramningar i tyglarna, tror aldrig någonsin jag har varit så mjuk och fin i handen och vips sa det så hamnade hon i ett jättebra läge imellanåt, fin i formen, mjuk i handen och vilade precis som jag ville på bettet. När det gick så bra ett bra tag kanske en kvart fick jag avsluta för dagen och skritta av på hellånga tyglar.

Efter så hade svullnaden gått in lite men inte helt. Vi kom överrens med Susanne att vi kollar till henne extra imorgon och beroende på hur benet, svullnaden eller förhoppningsvis inte svullnaden ser ut så beslutar vi om det blir hopptränig eller ej. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om att hoppträna imorgon. Bara Storm mår bra/ blir bra i alla fall så är jag så otrligt lycklig! Min ögonsten, favorithäst och alldeles egna lilla ponny!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0